CEMT sõidukite tehnoülevaatuse lisanõuded
CEMT-sõiduk on Rahvusvahelise Transpordifoorumi Euroopa Transpordiministrite Konverentsi (CEMT) veolubade kvoodisüsteemis käsitletud „ohutu veoauto”
CEMT sõidukite tehnoülevaatuse lisanõuded
CEMT-sõiduk on Rahvusvahelise Transpordifoorumi Euroopa Transpordiministrite Konverentsi (CEMT) veolubade kvoodisüsteemis käsitletud „ohutu veoauto”
Eriliigiline ülevaatus on kiirabisõidukile, õppesõidukile, eksamisõidukile, ADR-sõidukile, CEMT-sõidukile ja taksole, mille tellimine ja hinna arvestamine toimub infoühiskonna teenuse vahenduseta, kehtestatud lisanõuetele vastavuse kontrollimine.
CEMT-sõiduk on Rahvusvahelise Transpordifoorumi Euroopa Transpordiministrite Konverentsi (CEMT) veolubade kvoodisüsteemis käsitletud „ohutu veoauto”, „EURO III ohutu veoauto”, „EURO IV ohutu veoauto”, „EURO V ohutu veoauto”, „EEV ohutu veoauto”, „EURO VI ohutu veoauto” ja nende haagised;
Kood 1201. EURO IV, EURO V, EURO EEV ja EURO VI sõidukid ja nende haagised
1. EURO IV sõidukite heitmed peavad vastama E-reegli nr 49.03 tabeli reas B1 või direktiivi 88/77/EÜ, mida on muudetud direktiiviga 2001/27/EÜ tabeli reas B1 või direktiivi 2005/55/EÜ, mida on muudetud direktiiviga 2005/78/EÜ tabeli reas B1 või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele (täht B1 või B või C tüübikinnituse numbris); või E-reegli nr 83.05 tabeli real B või direktiivi 70/220/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 98/69/EÜ tabeli real B ja mida on muudetud direktiiviga 2002/80/EÜ (täht II või B tüübikinnituse numbris).
2. EURO V sõidukite heitmed peavad vastama E-reegli nr 49.04 tabeli reas B2 või direktiivi 88/77/EÜ, mida on muudetud direktiiviga 2001/27/EÜ tabeli reas B2 või direktiivi 2005/55/EÜ, mida on muudetud direktiiviga 2005/78/EÜ tabeli reas B2 või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele (täht B2 või D, E, F või G tüübikinnituse numbris); või E-reegli nr 83.06 või määruse 715/2007, mida on muudetud määrusega 692/2008 või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele (tähed A kuni M tüübikinnituse numbris).
3. EURO EEV sõidukite heitmed peavad vastama E-reegli nr 49.04 tabeli reas C või direktiivi 88/77/EÜ, mida on muudetud direktiiviga 2001/27/EÜ tabeli reas C või direktiivi 2005/55/EÜ, mida on muudetud direktiiviga 2005/78/EÜ tabeli reas C või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele (täht C või H, I, J või K tüübikinnituse numbris).
4. EURO VI sõidukite heitmed peavad vastama E-reegli nr 49.06 või määruse 595/2009, mida on muudetud määrusega 582/2011 või määruse 64/2012 või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele (täht A, B või C tüübikinnituse numbris); või määruse 715/2007, mida on muudetud määrusega 692/2008 või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele (tähed N kuni ZC tüübikinnituse numbris).
5. Sõidukite müratase peab vastama E-reegli nr 51.02 või direktiivi 70/157/EMÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
Ülevaatuspunktid Tallinnas
Peetri tehnoülevaatus
Mustamäe tehnoülevaatus
Õismäe tehnoülevaatus
Rocca al Mare tehnoülevaatus
6. Sõidukite ja nende haagiste rehvi mustri sügavus peab olema vähemalt 2,0 mm ja rehvid peab vastama E-reegli nr 54.00 või direktiivi 92/23/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 2005/11/EÜ või taastatud rehvid E-reegli nr 109.00 või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
7. EURO IV, EURO V või EURO EEV sõidukite (va. sadulveokid) ja nende haagiste tagumine allasõidutõke peab vastama E-reegli nr 58.01 või direktiivi 70/221/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 2000/8/EÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele. EURO VI sõidukite (va. sadulveokid) ja nende haagiste tagumine allasõidutõke peab vastama E-reegli nr 58.02 või direktiivi 70/221/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 2006/20/EÜ eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
8. Sõidukite ja nende haagiste külgmine allasõidutõke peab vastama E-reegli nr 73.00 või direktiivi 89/297/EMÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
9. EURO IV, EURO V või EURO EEV sõidukite tahavaatepeeglid peavad vastama E-reegli nr 46.01 või direktiivi 71/127/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 88/321/EMÜ või direktiivi 2003/97/EÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele. EURO VI sõidukite kaudse nähtavuse seadmed peavad vastama E-reegli nr 46.02 või direktiivi 2003/97/EÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
10. EURO IV sõidukite ja nende haagiste valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad vastama E-reegli nr 48.01 või direktiivi 76/756/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 91/663/EMÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele. EURO V või EURO EEV sõidukite ja nende haagiste valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad vastama E-reegli nr 48.02 või direktiivi 76/756/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 97/28/EÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele. EURO VI sõidukite ja nende haagiste valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad vastama E-reegli nr 48.03 või direktiivi 76/756/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 2007/35/EÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
11. EURO IV, EURO V või EURO EEV sõidukite sõidumeerik peab vastama AETR kokkuleppe või määruse nr 3821/85, mida on muudetud määrusega nr 2135/98 või määruse nr 1360/2002 ja 432/2004 või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele. EURO VI sõidukite digitaalne sõidumeerik peab vastama AETR kokkuleppe või määruse nr3821/85, mida on muudetud määrusega nr 2135/98 või määruse nr 1266/2009 või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
12. Sõidukite kiiruspiirik peab vastama E-reegli nr 89.00 või direktiivi 92/24/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 2004/11/EÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
13. Sõidukite ja nende haagiste pika ja raske sõiduki tunnusmärk peab vastama E-reegli nr 70.01 või selle hilisemate muudatuste nõuetele.
14. EURO IV, EURO V või EURO EEV sõidukite ja nende haagiste pidurid (sh ABS) peavad vastama E-reegli nr 13.09 või direktiivi 71/320/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 98/12/EÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele. EURO VI sõidukite ja nende haagiste pidurid (sh ABS) peab vastama E-reegli nr 13.10 või direktiivi 71/320/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 2002/78/EÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
15. Sõidukite ja nende haagiste juhtimisseadmed peavad vastama E-reegli nr 79.01 või direktiivi 70/311/EMÜ, mida on muudetud direktiiviga 1999/7/EÜ või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
16. EURO EEV ja EURO VI sõiduk, milledele on paigaldatud maagaasi või veeldatud gaasi mootor, peab toiteseade vastama E-reegli nr 110.00 või E-reegli nr 67.01 või eelnimetatud õigusaktide hilisemate muudatuste nõuetele.
Kontrollimine: vaatlusega valmistaja või tema volitatud esindaja poolt välja antud tunnistuste olemasolul.
Peetri
Mustamäe ja Õismäe
Rocca al Mare
Peetri tehnoülevaatus
Mustamäe ja Õismäe tehnoülevaatus
Rocca al Mare tehnoülevaatus
Ülevaatuspunkt Peetris, Helgi teel
Peetri tehnoülevaatuspunkt pakub oma klientidele kiireimat ja soodsat tehnoülevaatuse teenust Tallinnas. Tänu kolmele ülevaatusliinile, efektiivsele töökorraldusele ja kaasaegsele tehnikale, saame ülevaatuse teha lühima võimaliku ajaga.
Lisaks pakume Peetri ülevaatuspunktis eriti soodsat hinda, mis teeb meist atraktiivse valiku kõigile, kes soovivad oma sõidukit kontrollida parima hinna eest.
Helgi tee tehnoülevaatus on Eesti kõige suurem ja kaasaegsem autode ülevaatuse teostamise keskus.
Ülevaatuspunkt Rocca-al-Mares
Rocca Al Mare ülevaatuspunkt eristub teistest Tallinna ülevaatuspunktides oluliselt. Oleme ainus tehnoülevaatuspunkt Tallinnas, mis on avatud ka pühapäeviti.
Me mõistame, et argipäeviti võib olla keeruline leida aega oma sõiduki ülevaatuseks, mistõttu pakume paindlikke lahtiolekuaegu, mis on kooskõlas Sinu vajadustega. Seega, kas soovid oma sõidukit üle vaadata nädalavahetusel või pärast tööpäeva, on Rocca Al Mare ülevaatuspunkt alati avatud.
Ülevaatuspunkt Mustamäel ja Õismäel
Meie Mustamäe ülevaatuspunkt on eriti mugavas asukohas just Mustamäel ja Õismäel elavatele autoomanikele. Saate hõlpsasti sõiduki ülevaatusega tegeleda oma igapäevaste toimingute vahel, ilma et peaksite selleks kuhugi kaugele sõitma.
Mustamäe ülevaatuspunkt varustatud kaasaegse tehnikaga, mis võimaldab meil pakkuda kiiret ja kvaliteetset teenust. Tehnoülevaatuse läbimiseks kulub vaid 15 minutit.
Loe ka neid kasulikke artikleid tehnoülevaatuse kohta
Rahvusvaheline ülevaatus Tallinnas
Rahvusvaheline tehnoülevaatus on oluline nii ohutuse, keskkonnakaitse kui ka rahvusvaheliste transpordistandardite järgimise kontekstis. See ülevaatus annab sõidukile rahvusvahelise tehnoülevaatuse tunnistuse, mis on tunnustatud ja nõutud paljudes riikides üle...
Traktori tehnoülevaatus
Lisaks sõidu- ja veoauto ülevaatusele tuleb regulaarselt teostada ka traktori tehnoülevaatus. Traktori tehnoülevaatusel kontrollitakse masina vastavust kehtivatele tehnonõuetele ning määratakse traktori järgmise ülevaatuse kuu ja aasta, mille möödudes kaotab...
Mootorratta ülevaatuse hind
Mootorratta ülevaatus tuleb sooritada teatavasti regulaarselt, nagu ka teiste sõiduki kategooriate ülevaatus. Kindlasti on sõidukijuhi jaoks oluline lisaks teenuse kvaliteedile ka mootorratta ülevaatuse tuvalisus.Mootorratta ülevaatus tuleb sooritada teatavasti...
ÜLEVAATUS – kõik mida vajad, et teha sõiduki ülevaatus
Ülevaatus on iga sõidukijuhi üks olulisemaid kohustusi, et tagada sõiduki liiklusele ohutu ja loodushoidlik tehnoseisund. Erinevate sõidukite kohustuslik ülevaatus toimub regulaarselt, olenevalt sõiduki vanusest ja liigist.Ülevaatus on iga sõidukijuhi üks...
Veoauto tehnoülevaatus
Veoauto ülevaatus tuleb teha olenemata sõiduki esmasest registreerimisest ning vanusest iga 12 kuu möödumisel.Veoauto ülevaatus tuleb teha olenemata sõiduki esmasest registreerimisest ning vanusest iga 12 kuu möödumisel.Veoauto tehnoülevaatust tuleb läbida iga...
Mopeedauto ülevaatus
Mopeedauto ehk L6e-kategooria sõiduki saab tehnoülevaatusele esitada alates 1. juulist 2022 aastast ning tehnoülevaatus tuleb teostada hiljemalt enne 1. jaanuarit 2023. aastal.Mopeedauto ehk L6e-kategooria sõiduki saab tehnoülevaatusele esitada alates 1. juulist...
Millal teha autole tehnoülevaatus?
Tehnoülevaatus ja selle kehtivuse järgimine on üks autojuhi olulisemaid kohustusi. Tehnoülevaatuse eesmärk on sõiduki liiklusele ohutu ja loodushoidliku tehnoseisundi tagamine.Tehnoülevaatus ja selle kehtivuse järgimine on üks autojuhi olulisemaid kohustusi....
Auto tehniline ülevaatus
Auto tehniline ülevaatus on regulaarne kohustus, mida tuleb järgida igal sõidukijuhil. Kuigi auto tehniline ülevaatus on kohustuslik eesmärgiga hoida ära liikluses ohtlike sõidukite liiklemist ning vähendada seeläbi ka keskkonnale negatiivset mõju, siis ülevaatus...
Auto ülevaatus Tallinnas
Auto ülevaatus on protsess, mille käigus kontrollime sõidukite tehnoseisundit, et tagada sõiduki ohutu ja keskkonnasõbralik liiklemine. Auto ülevaatuse käigus kontrollime, et sõiduk oleks õigesti hooldatud ja töökorras.Auto ülevaatus on protsess, mille käigus...
Tehnoülevaatuse määrus
Tehnoülevaatus on kõige efektiivsem viis tagada liikluses osalevate sõidukite ohutus ja loodussäästlik tehnoseisund. Kuna vale sõiduki seadistus või ebapiisav hooldus kahjustab lisaks sõiduki seisukorda oluliselt ka keskkonda, avaldades suuremat saastet ning tõstes...
© tehnoülevaatus.ee | Profdiagnostik OÜ – on tunnistatud erialaselt pädevaks mõõtjaks akrediteerimisalal.
Sõidukite tehnilise kontrolli mõõtmised. Eesti Akrediteerimiskeskus nr. E113