Euroopa Komisjoni rakendusmäärus (EL) 2019/621
See määrus on oluline samm sõidukite tehnoülevaatuste ühtlustamise suunas, pakkudes selgemaid suuniseid ja nõudeid sõidukite tootjatele, ülevaatuspunktidele ja muudele seotud asutustele.
Euroopa Komisjoni rakendusmäärus (EL) 2019/621
See määrus on oluline samm sõidukite tehnoülevaatuste ühtlustamise suunas, pakkudes selgemaid suuniseid ja nõudeid sõidukite tootjatele, ülevaatuspunktidele ja muudele seotud asutustele.
KOMISJONI RAKENDUSMÄÄRUS (EL) 2019/621, 17. aprill 2019,
milles käsitletakse kontrollitavate aspektide tehnoülevaatuseks vajalikke tehnilisi andmeid ja soovituslike ülevaatusmeetodite kasutamist ning millega kehtestatakse üksikasjalikud eeskirjad andmevormingu ja asjakohasele tehnilisele teabele juurdepääsu korra kohta
EUROOPA KOMISJON,
võttes arvesse Euroopa Liidu toimimise lepingut,
võttes arvesse Euroopa Parlamendi ja nõukogu 3. aprilli 2014. aasta direktiivi 2014/45/EL, milles käsitletakse mootorsõidukite ja nende haagiste korralist tehnoülevaatust ja millega tunnistatakse kehtetuks direktiiv 2009/40/EÜ, (1) eelkõige selle artikli 4 lõiget 3,
ning arvestades järgmist:
(1) |
Direktiivi 2014/45/EL kohaselt peaks komisjon mootorsõidukite ja nende haagiste korralise tehnoülevaatuse hõlbustamiseks vastu võtma rakendusaktid, millega määratakse kindlaks kontrollitavate aspektide tehnoülevaatuseks ja soovituslike ülevaatusmeetodite kasutamiseks vajaliku tehnilise teabe kogum. |
(2) |
Direktiivi 2014/45/EL I lisas on sätestatud kontrollitavate aspektide miinimumloetelu, kasutatavad miinimumnõuded ja soovituslikud ülevaatusmeetodid. |
(3) |
Mootorsõidukite ja nende haagiste korralise tehnoülevaatuse hõlbustamiseks peaks komisjon vastu võtma ka üksikasjalikud eeskirjad andmevormingu ja asjakohasele tehnilisele teabele juurdepääsu korra kohta. |
(4) |
Kui on kehtestatud tulemuslikud alternatiivsed liiklusohutusmeetmed, võivad liikmesriigid tehnoülevaatusest vabastada kahe- ja kolmerattalised sõidukid – L3e-, L4e-, L5e- ja L7e-kategooria sõidukid silindrimahuga üle 125 cm3. Selliste sõidukite tehnoülevaatuse korra kehtestamise ja ühtlustamise hõlbustamiseks tuleks aga suunava teabe andmiseks kindlaks määrata ka teatav teabekogum. |
(5) |
Käesolevas määruses sätestatud kohustused ja nõuded ei tohiks mõjutada Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrustes (EÜ) nr 715/2007 (2) ja (EÜ) nr 595/2009 (3) sätestatud kohustusi ja nõudeid. |
(6) |
Tootjatele tuleks anda piisavalt aega, et nad saaksid juurutada veebilahendused, mis on vajalikud ülevaatuspunktidele ja asjaomastele pädevatele asutustele tehnilise teabe kättesaadavaks tegemiseks. |
(7) |
Käesoleva määrusega kehtestatud meetmed on kooskõlas direktiivi 2014/45/EL artikli 19 lõike 1 alusel moodustatud komitee arvamusega, |
ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA MÄÄRUSE:
Artikkel 1
Reguleerimisese
1. Käesolevas määruses sätestatakse mootorsõidukite ja nende haagiste korralise tehnoülevaatusega seotud:
a) |
tehnilise teabe kogum pidurisüsteemi, rooliseadme, nähtavuse, tulede, helkurite, elektriseadmete, telgede, velgede, rehvide, vedrustuse, šassii ja selle kinnituste, muude seadmete ja saaste kohta, mis on vajalik kontrollitavate aspektide tehnoülevaatuseks ja soovituslike ülevaatusmeetodite kasutamiseks kooskõlas direktiivi 2014/45/EL I lisa punktiga 3, ja |
b) |
üksikasjalikud eeskirjad andmevormingu ja asjakohasele tehnilisele teabele juurdepääsu korra kohta. |
Artikkel 2
Kohaldamisala
Käesolevat määrust kohaldatakse selliste sõidukite suhtes, millele tuleb teha direktiivi 2014/45/EL artikli 2 lõike 1 kohaselt tehnoülevaatus ja mis on liikmesriigis esmakordselt registreeritud või esmakordselt kasutusele võetud alates 20. maist 2018.
Artikkel 3
Mõisted
Käesolevas määruses kasutatakse järgmisi mõisteid:
1) „tootja“– Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrustes (EL) nr 167/2013 (4) ja (EL) nr 168/2013 (5) ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivis 2007/46/EÜ (6) määratletud füüsiline või juriidiline isik;
2) „tootja esindaja“– määrustes (EL) nr 167/2013 ja (EL) nr 168/2013 ning direktiivis 2007/46/EÜ määratletud füüsiline või juriidiline isik;
3) „masinloetav“– arvutis otse kasutatav;
4) „remondi- ja hooldusteave“– määrustes (EL) nr 167/2013 ja (EL) nr 168/2013 ning direktiivis 2007/46/EÜ määratletud teave;
5) „registreerimine“– sõidukile riikliku maanteeliikluse loa andmine vastavalt nõukogu direktiivi 1999/37/EÜ (7) artikli 2 punktile b.
Artikkel 4
Sõidukit käsitlev tehniline teave
Tehnoülevaatuseks vajalik tehniline teave on esitatud käesoleva määruse lisas.
Artikkel 5
Sõidukit käsitlevale tehnilisele teabele juurdepääsu kord
1. Käesoleva määruse lisas sätestatud tehniline teave sõiduki kohta tehakse ülevaatuspunktidele ja asjaomastele pädevatele asutustele kättesaadavaks piiranguteta, õigeaegselt ning mittediskrimineerival, kergesti ligipääsetaval ja järjepideval viisil.
2. Tehniline teave tehakse kättesaadavaks hiljemalt kuus kuud pärast sõiduki registreerimist või kasutuselevõtmist. Sõidukite puhul, mis on registreeritud või kasutusele võetud ajavahemikul 20. maist 2018 kuni 20. novembrini 2019, tehakse kõnealune teave kättesaadavaks 20. mail 2020.
3. Erandina lõikest 2 esitab tootja tehnilise teabe direktiivi 2014/45/EL artikli 5 lõike 4 esimeses, teises ja viiendas taandes sätestatud juhtudel ülevaatuspunktile ning asjaomasele pädevale asutusele taotluse korral viivitamata.
4. Tootja esitab lõikes 1 osutatud tehnilises teabes tehtud hilisemad muudatused ja täiendused ülevaatuspunktidele ja asjaomastele pädevatele asutustele samal ajal, kui sõiduki remondi- ja hooldusteabe muudatused ja täiendused kättesaadavaks tehakse.
5. Tehniline teave tehakse kättesaadavaks ülevaatuspunkti liikmesriigi ametlikus keeles või ametlikes keeltes või mis tahes muus keeles, mille asjaomase liikmesriigi pädev asutus on heaks kiitnud.
6. Tootjad määravad kindlaks kontaktpunkti, mis vastutab sõidukit käsitlevale tehnilisele teabele juurdepääsu võimaldamise eest. Kontaktpunkti kontaktandmed tehakse kättesaadavaks tootja veebisaidil. Kontaktpunkt võib olla ka tootja esindaja.
7. Liikmesriigid või nende pädevad asutused osutavad tootjale vajalikku abi selle tagamiseks, et sõidukit käsitlevale tehnilisele teabele juurdepääsu taotleval ülevaatuspunktil oleks direktiivi 2014/45/EL artikli 12 lõike 1 kohane tegevusluba.
Artikkel 6
Andmevorming
1. Tootja teeb tehnilise teabe kättesaadavaks sõiduki valmistajatehase tähise põhjal avatud lähtekoodiga ja struktureeritud andmevormingus:
a) |
taotluse korral pädevatele asutustele võrguühenduseta kasutatavate masinloetavate andmefailide kogumina ning |
b) |
ülevaatuspunktidele ja pädevatele asutustele veebipõhist lahendust kasutades. Veebipõhise lahenduse kasutamisel tehakse tehniline teave, mille tootja peab esitama veebisaidil avaldatava remondi- ja hooldusteabe osaga samaaegselt, kättesaadavaks samas andmevormingus. Sõiduki muu tehniline teave tehakse kättesaadavaks sarnase teabe puhul kasutatavas andmevormingus. |
2. Tootja võib lõikes 1 sätestatud nõuetest kõrvale kalduda sõidukite puhul, mis on saanud üksiksõiduki, riikliku või väikeseeria tüübikinnituse vastavalt määrustele (EL) nr 167/2013 ja (EL) nr 168/2013 ning direktiivile 2007/46/EÜ, või juhul, kui tootja ei pea täitma määrust (EÜ) nr 715/2007, (EL) nr 167/2013 või (EL) nr 168/2013. Teave esitatakse siiski kergesti juurdepääsetaval ja järjepideval viisil ning selliselt, et seda saab töödelda mõistlike pingutustega.
3. Sõidukite puhul, mis on saanud järkjärgulise, sega- või mitmeastmelise tüübikinnituse vastavalt määrustele (EL) nr 167/2013 ja (EL) nr 168/2013 ning direktiivile 2007/46/EÜ, vastutab konkreetses etapis sõiduki konkreetse süsteemi, osa või eraldi seadmestikuga seotud tehnilise teabe lõpptootjale edastamise eest asjaomase konkreetse tootmisetapi eest vastutav tootja. Pädevatele asutustele ja ülevaatuspunktidele valmissõidukit käsitleva tehnilise teabe esitamise eest vastutab lõpptootja.
4. Lõiget 3 ei kohaldata sõidukite suhtes, mis on saanud üksiksõiduki, riikliku või väikeseeria tüübikinnituse vastavalt määrustele (EL) nr 167/2013 ja (EL) nr 168/2013 ning direktiivile 2007/46/EÜ.
Artikkel 7
Jõustumine ja kohaldamine
Käesolev määrus jõustub kahekümnendal päeval pärast selle avaldamist Euroopa Liidu Teatajas.
Seda kohaldatakse alates 20. maist 2020.
Käesolev määrus on tervikuna siduv ja vahetult kohaldatav kõikides liikmesriikides.
Brüssel, 17. aprill 2019
Komisjoni nimel
president
Jean-Claude JUNCKER
(1) ELT L 127, 29.4.2014, lk 51.
(2) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 20. juuni 2007. aasta määrus (EÜ) nr 715/2007, mis käsitleb mootorsõidukite tüübikinnitust seoses väikeste sõiduautode ja kommertsveokite (Euro 5 ja Euro 6) heitmetega ning sõidukite remondi- ja hooldusteabe kättesaadavust (ELT L 171, 29.6.2007, lk 1).
(3) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 18. juuni 2009. aasta määrus (EÜ) nr 595/2009, mis käsitleb mootorsõidukite ja mootorite tüübikinnitust seoses raskeveokite heitmetega (Euro VI) ning sõidukite remondi- ja hooldusteabe kättesaadavust ning millega muudetakse määrust (EÜ) nr 715/2007 ja direktiivi 2007/46/EÜ ning tunnistatakse kehtetuks direktiivid 80/1269/EMÜ, 2005/55/EÜ ja 2005/78/EÜ (ELT L 188, 18.7.2009, lk 1).
(4) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 5. veebruari 2013. aasta määrus (EL) nr 167/2013 põllu- ja metsamajanduses kasutatavate sõidukite kinnituse ja turujärelevalve kohta (ELT L 60, 2.3.2013, lk 1).
(5) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 15. jaanuari 2013. aasta määrus (EL) nr 168/2013 kahe-, kolme- ja neljarattaliste sõidukite kinnituse ja turujärelevalve kohta (ELT L 60, 2.3.2013, lk 52).
(6) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 5. septembri 2007. aasta direktiiv 2007/46/EÜ, millega kehtestatakse raamistik mootorsõidukite ja nende haagiste ning selliste sõidukite jaoks mõeldud süsteemide, osade ja eraldi seadmestike kinnituse kohta (raamdirektiiv) (ELT L 263, 9.10.2007, lk 1).
(7) Nõukogu 29. aprilli 1999. aasta direktiiv 1999/37/EÜ sõidukite registreerimisdokumentide kohta (EÜT L 138, 1.6.1999, lk 57).
LISA
1. ÜLDSÄTTED
I. |
Käesoleva lisa kohaldamisel on „sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend“ põhiline diagnostiline teave ja sobivuskatse teave, eelkõige:
|
II. |
Suunisena on esitatud L-kategooria sõidukeid ja direktiivi 2014/45/EL kohaldamisalast välja jäävate sõidukeid käsitlev tehniline teave. |
2. ÜLEVAATUSEGA SEOTUD TEAVE
Aspekt |
Meetod |
Vajalik teave |
Kategooria, mille puhul teave on vajalik |
|||||||||||||||||||||||||||
|
< 3,5 t |
> 3,5 t |
O |
L |
T |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel. Märkus: võimendiga pidurisüsteemidega sõidukeid tuleks kontrollida väljalülitatud mootoriga. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel. Märkus: võimendiga pidurisüsteemidega sõidukeid tuleks kontrollida väljalülitatud mootoriga. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll tavapärase töörõhu juures. Kontrollitakse vaakumi või õhurõhu ohutu taseme saavutamiseks kuluvat aega ning hoiatusseadise, mitmemähiselise kaitseklapi ja rõhualandusventiili toimimist. |
Rõhk / maksimaalne väljalülitumisrõhk – minimaalne sisselülitumisrõhk [bar] Vt ÜRO eeskirja nr 13 punkt 5.1.4.5.2. |
|
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Mitmemähiselise kaitseklapi staatiline sulgumisrõhk [bar] Vt ÜRO eeskirja nr 13 punkt 5.1.4.5.2. |
|
X |
|
|
X |
|||||||||||||||||||||||||
|
Toimimise kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel. |
Elektroonilise seisupiduri üldine kirjeldus |
X |
X |
|
|
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Pukseeriva veoki ja haagise pidurisüsteemide ühenduse lahti- ja uuesti ühendamine. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel, kui võimalik. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel, kui võimalik. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel, kui võimalik. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll. |
Kulumi ja kulumispiiri hindamise meetod Vt ÜRO eeskirja nr 13 punktid 5.2.1.11.2 ja 5.2.2.8.2. |
X |
X |
X |
X |
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll. |
Kulumi ja kulumispiiri hindamise meetod Vt ÜRO eeskirja nr 13 punktid 5.2.1.11.2 ja 5.2.2.8.2. |
X |
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel, kui võimalik. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel, kui võimalik. |
Pidurisilindri tüüp: sõidupidur/seisupidur Maksimaalne käik [mm] Hoova pikkus [mm] Vt ÜRO eeskirja nr 13 punkt 5.1.4.5.2. |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Komponentide visuaalne kontroll pidurisüsteemi käitamisel, kui võimalik. |
Sisendrõhk [bar] |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Väljundrõhk maksimaalsest teljekoormusest x % puhul [bar] ÜRO eeskirja nr 13 10. lisa punkt 7.4 + diagramm 5. |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll. |
Maksimaalne käik [mm] Vt ÜRO eeskirja nr 13 punkt 5.1.4.5.2. |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Tööpõhimõte: automaatne / käsitsi reguleeritav |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Pukseeriva veoki ja haagise pidurisüsteemide ühenduse lahtiühendamine. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
Katseühenduste asukoht ja tähistus Vt ÜRO eeskirja nr 13 punkt 5.1.4.2. |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Katseühenduste asukoht ja tähistus Vt määruse (EL) 2015/68 I lisa punkt 2.1.8.1. |
|
|
|
|
X |
|||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Pidureid rakendatakse pidurite staatilise katsetamise seadmel või sellise võimaluse puudumisel teekatses järk-järgult kuni maksimaalse jõu rakendamiseni. |
Erinõuded katsesõidukile pidurite katsetamise seadmel (katserežiim) |
X |
X |
X |
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Testimine pidurite katsetamise seadmega või kui seda ei ole tehnilistel põhjustel võimalik kasutada, siis teekatses aeglustusmeeriku abil, et määrata pidurdustegur, mis on seotud registrimassiga või poolhaagiste puhul lubatud teljekoormuste summaga. Sõidukit või haagist, mille registrimass ületab 3,5 tonni, tuleb kontrollida kooskõlas standardis ISO 21069 sätestatud nõuetega või samaväärsete meetoditega. Teekatsed tuleks teha kuivades ilmastikutingimustes tasasel ja sirgel teel. |
Projektijärgne süsteemi rõhk suurimal koormusel [bar] Vt ÜRO eeskirja nr 13 punkt 5.1.4.5.2. |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Võrdluspidurdusjõud [kN] sisendrõhul [bar] teljel 1 |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Võrdluspidurdusjõud [kN] sisendrõhul [bar] teljel 2 |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Võrdluspidurdusjõud [kN] sisendrõhul [bar] teljel 3 |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Võrdluspidurdusjõud [kN] sisendrõhul [bar] teljel 4 Vt ÜRO eeskirja nr 13 punkt 5.1.4.6.2. |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Arvutuslik rõhk igal teljel |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kui varupidurisüsteem on sõidupidurisüsteemist eraldatud, kasutatakse punktis 1.2.1 osutatud meetodit. |
Süsteemi üldine kirjeldus, kaasa arvatud lülitused (varupiduri konkreetne määratlus) |
X |
X |
|
|
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Kui varupidurisüsteem on sõidupidurisüsteemist eraldatud, kasutatakse punktis 1.2.2 osutatud meetodit. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Piduri rakendamine pidurite katsetamise seadmel ülevaatuse ajal. |
Süsteemi üldine kirjeldus, sealhulgas soovituslik katsemeetod, kui dünaamiline katse (pidurite katsetamise seadmel või teekatsena) ei ole võimalik |
X |
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Testimine pidurite katsetamise seadmel. Kui see ei ole võimalik, sooritatakse teekatse, milles kasutatakse aeglustusmõõdikut või aeglustusmeerikut või paigutatakse sõiduk teadaoleva gradiendiga kallakule. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ning võimaluse korral süsteemi toimimise testimine. |
Üldkirjeldus |
|
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja hoiatusseadise kontroll ja/või sõiduki elektroonilise liidese kasutamine. |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
X |
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja hoiatusseadise kontroll ja/või sõiduki elektroonilise liidese kasutamine. |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
X |
|
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleval sõidukil, mille rattad on õhus või pöördplatvormidel, pööratakse rooliratast maksimaalses ulatuses. Rooliseadme toimimise visuaalne kontroll. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleval ning ratastega maapinnale toetuval sõidukil keeratakse rooliratast/juhtrauda päripäeva ja vastupäeva või kasutatakse spetsiaalselt kohandatud rooli vabakäigu mõõturit. Korpuse šassiile kinnitumise visuaalne kontroll. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleval ning ratastega maapinnale toetuval sõidukil loksutatakse rooliratast päripäeva ja vastupäeva või kasutatakse spetsiaalselt kohandatud rooli vabakäigu mõõturit. Rooliseadme komponentide võimaliku kulumise ja mõranemise ning nende ohutuse visuaalne kontroll. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleval ning ratastega maapinnale toetuval sõidukil loksutatakse rooliratast päripäeva ja vastupäeva või kasutatakse spetsiaalselt kohandatud rooli vabakäigu mõõturit. Rooliseadme komponentide võimaliku kulumise ja mõranemise ning nende ohutuse visuaalne kontroll. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Roolimehhanismil kontrollitakse lekete esinemist ja hüdraulikavedeliku taset paagis (kui see on nähtav). Maapinnale toetuvate rataste ja töötava mootoriga sõidukil kontrollitakse võimendiga roolimehhanismi töötamist. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleval ning oma raskusega maapinnale toetuval sõidukil lükatakse ja tõmmatakse rooliratast roolisamba sihis ning rooliratast/juhtrauda lükatakse roolisamba/kahvli suhtes täisnurga all eri suundades. Vabakäigu ning painduvate ühenduste või universaalliigendite seisundi visuaalne kontroll. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleval ning oma raskusega maapinnale toetuval sõidukil lükatakse ja tõmmatakse rooliratast roolisamba sihis ning rooliratast/juhtrauda lükatakse roolisamba/kahvli suhtes täisnurga all eri suundades. Vabakäigu ning painduvate ühenduste või universaalliigendite seisundi visuaalne kontroll. |
Juhtimissüsteemi amortisaator paigaldatud (JAH/EI) |
|
|
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleval ning oma raskusega ratastele toetuval sõidukil keeratakse rooliratast kergelt päripäeva ja vastupäeva, ilma et rattad liiguks, kusjuures rattad on otseasendis ja roolivõimendiga sõidukitel mootor töötab, kui võimalik. Vabakäigu visuaalne kontroll. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Asjakohase seadmega kontrollitakse juhtrataste kokku- või lahkujooksu. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt või spetsiaalselt kohandatud lõtkutestri abil |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll; mootori käivitamisel ja välja lülitamisel kontrollitakse vastavust rooliratta nurga ja rataste nurga vahel ja/või kasutatakse kontrollimiseks sõiduki elektroonilist liidest. |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Juhikohalt avaneva vaatevälja visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
Valgusallika kategooria […,…] |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Tehakse kindlaks iga lähitulelaterna horisontaalne reguleeritus; selleks kasutatakse esilaternate reguleerituse kontrollimise seadet või sõiduki elektroonilist liidest. |
Lähitulede reguleeritus [%]: nii vertikaalkalle kui ka suund |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Horisontaalse reguleerituse kindlakstegemiseks vajalik sõiduki elektroonilise liidese kaudu saadav teave esilaterna valguskiire liikumise käivitamise kohta, et võimaldada reguleerituse hindamist |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel või sõiduki elektroonilise liidese kaudu. |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja võimaluse korral kontrollimine käitamisel või kontroll sõiduki elektroonilise liidese kaudu. |
Töörežiim (manuaalne/automaatne) |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja võimaluse korral kontrollimine käitamisel. |
Seade on kohustuslik [JAH/EI] |
X |
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
Päevasõidulaternad on paigaldatud [JAH/EI] |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel või sõiduki elektroonilise liidese kaudu. |
Hädapidurdustuli on paigaldatud [JAH/EI] |
X |
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine käitamisel ning esitulede reguleerituse kontrollimise seadme abil |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll: võimaluse korral kontrollida elektriühenduse katkematust. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll, sealhulgas vajaduse korral mootoriruumi sisemuse kontroll. |
Juhtmete/kaablite identimistunnused (nt värv, varjestus, ristlõige, suurus), isolatsiooni kontroll (kõrgepinge) |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
Mis tahes kõrgepingejuhtmete asukoht |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
Aku(de) asukoht |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
Akude arv |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||||
Kõrgepingeakude suhtes kohaldatavad eritingimused |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Sõidukispetsiifiline (VIN-koodi põhine) teave aku lüliti kohta [JAH/EI] |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Sõidukispetsiifiline (VIN-koodi põhine) teave aku kaitsme kohta [jah/ei] |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Sõidukispetsiifiline (VIN-koodi põhine) teave aku ventilatsiooni kohta [jah/ei] |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Sõidukispetsiifiline (VIN-koodi põhine) teave tööpõhimõtte kohta |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll. Kasutada võib lõtkutestreid; neid on soovitatav kasutada sõidukite puhul, mille täismass on üle 3,5 tonni. |
Üldkirjeldus, telgede arv |
X |
X |
X |
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll. Kasutada võib lõtkutestreid; neid on soovitatav kasutada sõidukite puhul, mille täismass on üle 3,5 tonni. Kõigile ratastele rakendatakse vertikaal- või külgjõudu ning märgitakse üles liikumise ulatus teljetala ja käänmiku vahel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll. Kasutada võib lõtkutestreid; neid on soovitatav kasutada sõidukite puhul, mille täismass on üle 3,5 tonni. Ratast loksutatakse või rakendatakse igale rattale külgjõudu ning märgitakse üles, kui suures ulatuses liigub ratas käänmiku suhtes ülespoole. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki kõikide velgede visuaalne kontroll mõlemast küljest. |
Velje suurus/mõõtmed/nihk |
X |
X |
X |
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Kogu rehvi visuaalseks kontrollimiseks pööratakse maapinnalt üles tõstetud ratast koos rehviga (sõiduk on kanali kohal või tõstukil) või veeretatakse sõidukit kanali kohal edasi ja tagasi. |
Rehvi suurus, |
X |
X |
X |
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
kandevõime, |
X |
X |
X |
X |
X |
|||||||||||||||||||||||||
kiiruskategooria |
X |
X |
X |
X |
X |
|||||||||||||||||||||||||
Rehvirõhu jälgimise süsteem [EI/JAH] – otsene/kaudne |
X |
X |
X |
X |
X |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll. Kasutada võib lõtkutestreid; neid on soovitatav kasutada sõidukite puhul, mille täismass on üle 3,5 tonni. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll või võimaluse korral kontroll eriseadmete abil. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kasutatakse eriseadmeid ning võrreldakse vasaku ja parema külje vahelisi erinevusi. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll Kasutada võib lõtkutestreid; neid on soovitatav kasutada sõidukite puhul, mille täismass on üle 3,5 tonni. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll Kasutada võib lõtkutestreid; neid on soovitatav kasutada sõidukite puhul, mille täismass on üle 3,5 tonni. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kanali kohal või tõstukil oleva sõiduki visuaalne kontroll; LPG-/CNG-/LNG-süsteemide korral kasutatakse lekke tuvastamise seadmeid. |
Üldkirjeldus ja asukoht, sh varjestus |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
Külgmised allasõidutõkked ja/või tagumine allasõidutõke kontrollist vabastatud (JAH/EI) |
|
X |
X |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kulumise ja nõuetekohase talitluse visuaalne kontroll, kusjuures erilist tähelepanu pööratakse kõikidele paigaldatud ohutusseadistele, ja/või mõõturi kasutamine. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll – ei pea toimuma tingimata kanalil või tõstukil. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja/või elektroonilise liidese kasutamine |
Mootori juhtploki kehtiv konfiguratsioon |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||||
Kalibreerimise tunnuskoodi lugemise juhend |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||||
Kehtivaid kalibreerimise tunnuskoode käsitlev teave |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||||
Tarkvara identifitseerimisnumber, sealhulgas kontrollsummad või sarnased tervikluse kontrollimise andmed. |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll kanalil või tõstukil. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll kanalil või tõstukil. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
Suurim istekohtade arv (välja arvatud juhiiste) |
X |
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Seljatoega sõidusuunas olevate istmete arv |
X |
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
Turvavöö kinnituspunktide arv ja asukoht |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
Turvavöö kategooria igal istekohal |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja/või elektroonilise liidese kasutamine |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja/või elektroonilise liidese kasutamine |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja/või elektroonilise liidese kasutamine |
Turvapatjade arv ja asukoht |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Rikkeindikaatori visuaalne kontroll ja/või elektroonilise liidese kasutamine. |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll või kontrollimine käitamisel teekatse ajal või elektrooniliste vahendite abil. |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
|
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
Anduri asukoht |
|
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Plommide asukoht |
|
X |
|
|
X |
|||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja asjakohaste seadmete olemasolu korral kontrollimine käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja/või elektroonilise liidese kasutamine |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja/või elektroonilise liidese kasutamine |
Sõiduki elektroonilise liidese kasutamise juhend |
X |
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Subjektiivne hindamine (välja arvatud juhul, kui inspektori arvates võib müratase olla piiri peal – sel juhul võib mõõta paigalseisva sõiduki tekitatavat müra müramõõturiga) |
Seisva sõiduki müratase [dB(A) pöörlemissagedusel 1/min]. |
X |
X |
|
X |
X |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
Heitekontrollisüsteemi üldkirjeldus. Tahmafilter paigaldatud [JAH/EI] |
X |
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Mõõtmist ei teostata kahetaktilise mootori puhul. |
Gaasilise heite tase, kui tootja on selle esitanud |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
Sõidukispetsiifiline (VIN-koodi põhine) või mootorikoodispetsiifiline teave |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Väljalasketoru katseks: |
Mootori ettevalmistamist käsitlevad nõuded, nt minimaalne õli-/veetemperatuur [°C] ja mootori II tüübi katses kasutatavale režiimile viimise kord |
X |
X |
|
X |
|
||||||||||||||||||||||||
II tüübi heitekatse tulemused |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
CO tühikäigul [%] |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
CO tühikäigul suurel pöörlemissagedusel [%] |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Lambda [] |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Pardadiagnostikaseadme kasutamiseks: |
Ühendus- ja sideprotokoll (standard, toitepinge, asukoht) |
X |
X |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
Diagnostika veakoodide loetelu (A-, B1- ja B2-klassi rikked, praegu ainult raskeveokite puhul) |
X |
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll |
Heitekontrollisüsteemi üldkirjeldus. Näiteks NOx-ärastuse süsteem [JAH/EI] Tahmafilter paigaldatud [JAH/EI] |
X |
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
EGRi asukoht |
X |
X |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
(Sõidukispetsiifiline (VIN-koodi põhine)/) mootoritüübispetsiifiline teave |
X |
X |
||||||||||||||||||||||||||||
8.2.2.2. Suitsusus Seda nõuet ei kohaldata enne 1. jaanuari 1980 registreeritud või kasutusele võetud sõidukite suhtes. |
Sõiduki ettevalmistus
Katse käik
|
Sõidukispetsiifiline (VIN-koodi põhine) / mootoritüübispetsiifiline teave |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||
Väljalasketoru katseks: |
Mootori ettevalmistamist käsitlevad nõuded, nt minimaalne õli-/veetemperatuur [°C] ja mootori II tüübi katses kasutatavale režiimile viimise kord |
X |
X |
|
X |
|
||||||||||||||||||||||||
k-väärtus, mis on kantud sõidukile kinnitatud tootja andmesildile (II tüübi heitekatse tulemus) |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Mootori suurim lubatud pöörlemiskiirus II tüübi katses |
||||||||||||||||||||||||||||||
Mootori pöörlemissageduse piiraja ilma koormuseta kiirendusel [JAH/EI] |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Mootori pöörlemissageduse piiraja väljalülitamise kirjeldus vabakiirenduskatse tegemiseks |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Pardadiagnostikaseadme kasutamiseks: |
Lubatud diagnostika veakoodid pardadiagnostikaseadme kasutamisel {NOx grupi 3000 koodid kergeveokite puhul} |
X |
X |
|
X |
|
||||||||||||||||||||||||
Ühendus- ja sideprotokoll (standard, toitepinge, asukoht) |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
Diagnostika veakoodide loetelu (A-, B1- ja B2-klassi rikked, praegu ainult raskeveokite puhul) |
X |
X |
|
X |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Raadiohäired (X)2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Visuaalne kontroll ja vajaduse korral kontrollimine käitamisel. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Kontrollimine visuaalselt ja käitamisel |
|
|
|
|
Peetri
Mustamäe ja Õismäe
Rocca al Mare
Peetri tehnoülevaatus
Mustamäe ja Õismäe tehnoülevaatus
Rocca al Mare tehnoülevaatus
Ülevaatuspunkt Peetris, Helgi teel
Peetri tehnoülevaatuspunkt pakub oma klientidele kiireimat ja soodsat tehnoülevaatuse teenust Tallinnas. Tänu kolmele ülevaatusliinile, efektiivsele töökorraldusele ja kaasaegsele tehnikale, saame ülevaatuse teha lühima võimaliku ajaga.
Lisaks pakume Peetri ülevaatuspunktis eriti soodsat hinda, mis teeb meist atraktiivse valiku kõigile, kes soovivad oma sõidukit kontrollida parima hinna eest.
Helgi tee tehnoülevaatus on Eesti kõige suurem ja kaasaegsem autode ülevaatuse teostamise keskus.
Ülevaatuspunkt Rocca-al-Mares
Rocca Al Mare ülevaatuspunkt eristub teistest Tallinna ülevaatuspunktides oluliselt. Oleme ainus tehnoülevaatuspunkt Tallinnas, mis on avatud ka pühapäeviti.
Me mõistame, et argipäeviti võib olla keeruline leida aega oma sõiduki ülevaatuseks, mistõttu pakume paindlikke lahtiolekuaegu, mis on kooskõlas Sinu vajadustega. Seega, kas soovid oma sõidukit üle vaadata nädalavahetusel või pärast tööpäeva, on Rocca Al Mare ülevaatuspunkt alati avatud.
Ülevaatuspunkt Mustamäel ja Õismäel
Meie Mustamäe ülevaatuspunkt on eriti mugavas asukohas just Mustamäel ja Õismäel elavatele autoomanikele. Saate hõlpsasti sõiduki ülevaatusega tegeleda oma igapäevaste toimingute vahel, ilma et peaksite selleks kuhugi kaugele sõitma.
Mustamäe ülevaatuspunkt varustatud kaasaegse tehnikaga, mis võimaldab meil pakkuda kiiret ja kvaliteetset teenust. Tehnoülevaatuse läbimiseks kulub vaid 15 minutit.
Loe ka neid kasulikke artikleid tehnoülevaatuse kohta
Rahvusvaheline ülevaatus Tallinnas
Rahvusvaheline tehnoülevaatus on oluline nii ohutuse, keskkonnakaitse kui ka rahvusvaheliste transpordistandardite järgimise kontekstis. See ülevaatus annab sõidukile rahvusvahelise tehnoülevaatuse tunnistuse, mis on tunnustatud ja nõutud paljudes riikides üle...
Traktori tehnoülevaatus
Lisaks sõidu- ja veoauto ülevaatusele tuleb regulaarselt teostada ka traktori tehnoülevaatus. Traktori tehnoülevaatusel kontrollitakse masina vastavust kehtivatele tehnonõuetele ning määratakse traktori järgmise ülevaatuse kuu ja aasta, mille möödudes kaotab...
Mootorratta ülevaatuse hind
Mootorratta ülevaatus tuleb sooritada teatavasti regulaarselt, nagu ka teiste sõiduki kategooriate ülevaatus. Kindlasti on sõidukijuhi jaoks oluline lisaks teenuse kvaliteedile ka mootorratta ülevaatuse tuvalisus.Mootorratta ülevaatus tuleb sooritada teatavasti...
ÜLEVAATUS – kõik mida vajad, et teha sõiduki ülevaatus
Ülevaatus on iga sõidukijuhi üks olulisemaid kohustusi, et tagada sõiduki liiklusele ohutu ja loodushoidlik tehnoseisund. Erinevate sõidukite kohustuslik ülevaatus toimub regulaarselt, olenevalt sõiduki vanusest ja liigist.Ülevaatus on iga sõidukijuhi üks...
Veoauto tehnoülevaatus
Veoauto ülevaatus tuleb teha olenemata sõiduki esmasest registreerimisest ning vanusest iga 12 kuu möödumisel.Veoauto ülevaatus tuleb teha olenemata sõiduki esmasest registreerimisest ning vanusest iga 12 kuu möödumisel.Veoauto tehnoülevaatust tuleb läbida iga...
Mopeedauto ülevaatus
Mopeedauto ehk L6e-kategooria sõiduki saab tehnoülevaatusele esitada alates 1. juulist 2022 aastast ning tehnoülevaatus tuleb teostada hiljemalt enne 1. jaanuarit 2023. aastal.Mopeedauto ehk L6e-kategooria sõiduki saab tehnoülevaatusele esitada alates 1. juulist...
Millal teha autole tehnoülevaatus?
Tehnoülevaatus ja selle kehtivuse järgimine on üks autojuhi olulisemaid kohustusi. Tehnoülevaatuse eesmärk on sõiduki liiklusele ohutu ja loodushoidliku tehnoseisundi tagamine.Tehnoülevaatus ja selle kehtivuse järgimine on üks autojuhi olulisemaid kohustusi....
Auto tehniline ülevaatus
Auto tehniline ülevaatus on regulaarne kohustus, mida tuleb järgida igal sõidukijuhil. Kuigi auto tehniline ülevaatus on kohustuslik eesmärgiga hoida ära liikluses ohtlike sõidukite liiklemist ning vähendada seeläbi ka keskkonnale negatiivset mõju, siis ülevaatus...
Auto ülevaatus Tallinnas
Auto ülevaatus on protsess, mille käigus kontrollime sõidukite tehnoseisundit, et tagada sõiduki ohutu ja keskkonnasõbralik liiklemine. Auto ülevaatuse käigus kontrollime, et sõiduk oleks õigesti hooldatud ja töökorras.Auto ülevaatus on protsess, mille käigus...
Tehnoülevaatuse määrus
Tehnoülevaatus on kõige efektiivsem viis tagada liikluses osalevate sõidukite ohutus ja loodussäästlik tehnoseisund. Kuna vale sõiduki seadistus või ebapiisav hooldus kahjustab lisaks sõiduki seisukorda oluliselt ka keskkonda, avaldades suuremat saastet ning tõstes...
© tehnoülevaatus.ee | Profdiagnostik OÜ – on tunnistatud erialaselt pädevaks mõõtjaks akrediteerimisalal.
Sõidukite tehnilise kontrolli mõõtmised. Eesti Akrediteerimiskeskus nr. E113