Amortisaatorite ja pidurite testimine tehnoülevaatusel
Tehnoülevaatusel kontrollitakse sõiduki amortisaatoreid ja pidureid, et tagada ohutus ja vastavus standarditele.
Sõidukite tehnoülevaatus on oluline protsess, mis tagab, et sõidukid on ohutud nii juhtidele kui ka kaasliiklejatele. Selle protsessi keskmes on sõiduki tehnilise seiskorra kontroll, sealhulgas amortisaatorite ja pidurite tõhususe
Amortisaatorite kontroll
Amortisaatorite kontroll hõlmab nii visuaalset ülevaatust ku ka finkstionaalset testimist, et tuvastada lekkeid ja kulumist, ning funktsionaalset testimist, et mõõta nende vastupanuvõimet ja taastumiskiirust pärast koormust. Kui amortisaatorid on kulunud või ei tööta korrektselt, tuleb need vahetada, kuna see mõjutab sõiduki juhitavust ja ohutust.
- Visuaalne kontroll: Esimene samm on visuaalne kontroll. Tehnik vaatab üle amortisaatorid, otsides lekkeid, kulumist ja muid füüsilisi kahjustusi.
- Funktsionaalne testimine: Selle käigus kontrollitakse, kuidas amortisaatorid reageerivad koormusele. Seda tehakse läbi spetsiaalse seadme, mis simuleerib teel esinevaid liikumisi ja koormusi, mõõtes amortisaatorite töövõimet ja nende kiirust normaalse töötasakaalu taastamisel pärast koormust.
- Kulumise hindamine: Kui amortisaatorid on kulunud või ei tööta korrektselt, see mõjutab sõiduki juhitavust ja ohutust, mistõttu need tuleb välja vahetada.
Pidurite kontroll
Pidurite tõhususe kontrolli käigus viiakse läbi visuaalne kontroll, milles otsitakse kulumise, pragude või lekete märke. Samuti kontrollitakse pidurivedeliku taset ja puhtust ning tehakse pidurdustest, mis mõõdab iga ratta pidurdusjõudu, et tagada pidurite ühtlane ja piisav toimimine. Lisaks kontrollitakse ABS süsteemi, mis on kaasaegsete sõidukite oluline turvaelement.
Tehniline info
Ülevaatusel mõõdetakse amortisaatorite / pidurite toimimimist ja tõhusust staatilise katsetamise seadmetega.
Amortisaator peab olema töökorras ja ei tohi lekkida.
Sõiduki rataste pidurdusjõudude summa suhe sõiduki massist teepinnale põhjustatud koormusesse (njuutonites) sõidupiduriga pidurdamisel või sõiduki keskmine aeglustus (m/s2) sõidupiduriga pidurdamisel peab vastama allpool toodud tabelis toodud nõuetele.
Sõiduki kategooria | Vähim lubatud rataste pidurdusjõudude summa suhe sõiduki massist teepinnale põhjustatud koormusesse (%) |
Vähim lubatud keskmine aeglustus (m/s2) | Sõiduki esmaregistreerimine |
M1 | 50 | 4,9 | Enne 29.07.2010 |
M1 | 58 | 5,7 | Alates 29.07.2010 |
M2 ja M3 | 48 | 4,7 | Enne 01.01.1992 |
M2 ja M3 (ABS piduriteta) | 48 | 4,7 | |
M2 ja M3 | 50 | 4,9 | Alates 01.01.1992 |
N1 | 45 | 4,4 | Enne 01.01.1988 |
N1 | 50 | 4,9 | Alates 01.01.1988 |
N2 ja N3 | 43 | 4,2 | Enne 01.01.1988 |
N2 ja N3 | 45 | 4,4 | Alates 01.01.1988 kuni 29.07.2010 |
N2 ja N3 | 50 | 4,9 | Alates 29.07.2010 |
O3 ja O4 | 40 | 3,9 | Enne 01.01.1988 |
O3 ja O4 | 43 | 4,2 | Alates 01.01.1988 kuni 29.07.2010 |
O3 ja O4 poolhaagis | 45 | 4,4 | Alates 29.07.2010 |
O3 ja O4 täis- ja kesktelghaagis | 50 | 4,9 | Alates 29.07.2010 |
L3e | 50 | 4,9 | |
L4e | 46 | 4,5 | |
L5e ja L7e | 44 | 4,3 |
Sõidupiduri ühe ratta pidurdusjõud ei tohi erineda rohkem kui 30% sama telje teise ratta maksimaalsest mõõdetud pidurdusjõust.
Seisupiduri ühe ratta pidurdusjõud ei tohi erineda rohkem kui 70% sama telje teise ratta maksimaalsest mõõdetud pidurdusjõust.
Peetri
Mustamäe ja Õismäe
Rocca al Mare
Peetri tehnoülevaatus
Mustamäe ja Õismäe tehnoülevaatus
Rocca al Mare tehnoülevaatus
© tehnoülevaatus.ee | Profdiagnostik OÜ – on tunnistatud erialaselt pädevaks mõõtjaks akrediteerimisalal.
Sõidukite tehnilise kontrolli mõõtmised. Eesti Akrediteerimiskeskus nr. E113